Paddling är en bra träningsform som passar de flesta i alla åldrar som vill komma i form. Sporten är påfrestande hela kroppen, framför allt ben, bålpartiet, axlar och bröstrygg.

Paddling är kardiovaskulärt (pulshöjande) samtidigt som det sträcker musklernas uthållighet. Paddling är även kalorieffektivt vilket hjälper oss som siktar på att komma ner i våra favorit jeans före och under sommaren.

Hur tränar man inför paddling?

För att orka mer ute på vattnet krävs mycket fysisk styrka och ett smart tänk kring träning. Uppvärmningsövningarna aktiverar de extra viktiga kanotmuskler inför träning samtidigt som de tränar rörlighet och stabilitet. Rörlighets- och stretchövningarna verkar skadeförebyggande samtidigt som det håller oss smidiga. Dessa övningarna kan göras i gymmet eller i ens egna hem med enstaka vikter. Fördelen med att träna hemma är att du själv kan bestämma när du ska träna. Då slipper du stressa springa till och från gymmet före eller efter jobbet. Genom att investera i träningsutrustningen har du tillgång till allt du behöver hemma.

Det finns flera webbshoppar med brett utbud som erbjuder hemleverans. Detta tillåter dig som köpare att välja i egen takt och därefter bara invänta när utrustning kommer hem till dig. För att hitta utrustningen som hjälper dig att samla styrkan till sommaren kan du kolla in Gymkompaniet.

Posted in: Kanot, Tips.
Last Modified: mars 9, 2022